دانلود تحقیق درمورد ارتفاع و پستى و بلندى

دانلود تحقیق درمورد ارتفاع و پستى و بلندى

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد ارتفاع و پستى و بلندى

با دانلود تحقیق در مورد ارتفاع و پستى و بلندى در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ارتفاع و پستى و بلندى را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ارتفاع و پستى و بلندى ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ارتفاع و پستى و بلندى

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:5 صفحه

قسمتی از فایل:

عوامل و شرايطى که محلى را براى ايجاد شهرى مساعد مى‌کند و امکان توسعه‌هاى بعدى آن را فراهم مى‌آورد، متعدد است. معمولاً، روستاها و شهرها در نقاط مرتفع توسعه نمى‌يابند. غالب شهرها و روستاها، در جلگه‌ها و دشت‌ها و نقاطى که ارتفاع زيادى نداشته‌اند به‌وجود آمده‌اند. پستى و بلندى همچنان‌که در تغييرات آب و هوائى مؤثر مى‌باشد، در شهرها نقش مؤثرى دارد. در احداث شبکهٔ تأسيسات شهرى مانند شبکهٔ آب و فاضلاب، حتى‌الامکان سعى مى‌شود که از شيب طبيعى زمين به منظور توسعهٔ چنين شبکه‌هائى کمک گرفته شود. اراضى پست و بلند، از نظر توسعه شهرى قابل تأمل هستند. نقاطى که پست و کم‌ارتفاع هستند، معمولاً از جمله اراضى مرغوب براى ايجاد محلات به‌حساب نمى‌آيند؛ خاصه در نواحى سيل‌گير، ضمن آنکه امکان بروز سيل در آنها مى‌رود، از نظر توسعهٔ شبکه‌هاى آب و فاضلاب و جمع‌آورى و دفع آب‌هاى سطحى نيز، با مشکلاتى روبه‌رو مى‌گردند. نقش پستى و بلندى زمين و شيب مناسب، در احداث راه‌ها، سيماى شهرها، ارتفاع ساختمان‌ها و بالاخره ديد و منظر شهرى بسيار قابل توجه است.        

            قرارگاه شهر يا روستا و شکل ناهموارى زمين، ممکن است به‌کلى مانع رشد آنها و يا باعث رشد و توسعهٔ آنها گردد. مثلاً اگر شهرها يا روستاها در محل تلاقى کوه و جلگه واقع شده باشند، يا در محل درّه‌هائى که کوهستان‌ها را از هم جدا مى‌کند، يا در نقطهٔ به هم‌گرائى و پيوستگاه درّه‌ها جاى گرفته باشند، ايجاد و توسعهٔ آنها با مشکلات چندانى روبه‌رو نخواهد بود. در حالى‌که توسط کوه‌ها محصور باشند، اين کوه‌ها خود از موانع مهم براى توسعه محسوب مى‌شوند.


عامل پستى و بلندى (شيب)

            در مواقعى که کليه شرايط يکسان باشند شيب‌هاى تند فرسايش بيشترى ايجاد مى‌کنند، زيرا در شيب‌هاى تند آب با سرعت بيشترى به‌طرف پائين جارى مى‌شود و در نتيجه انرژى جنبشى و قدرت فرسايدگى آن بيشتر مى‌شود که در حوضهٔ مورد مطالعه با تهيه نقشه هيپسومترى و نقشه شيب و محاسبه ارتفاع متوسط که معادل ۱۳۰۰ متر مى‌باشد و نسبت ناهموارى که معادل ۲۹/۰ مى‌باشد، کيفيت پستى و بلندى در حوضه مورد مطالعه مشخص شده است.          

            از لحاظ کمّى و جهت امتياز دهى به مدل پسياک اصلاح‌شده با تهيه جداول هيپسوگرام براى هر زير حوضه يا واحد هيدرولوژيکى يک درجه حاصل شده است. به طورى‌که واحد هيدرولوژيکى شماره ۱ معادل ۷۹/۴، واحد هيدرولوژيکى شماره ۲ معادل ۰۳/۴، واحد هيدرولوژيکى شماره ۳ معادل ۰۶/۱، واحد هيدرولوژيکى شماره ۴ معادل ۶۶/۱ و کل حوضه معادل ۳۲/۱۰ مى‌باشد که با جايگزينى امتيازات (درجات) حاصله در فرمول پسياک (اصلاح‌شده) در آن:            

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر