دانلود تحقیق درمورد راهبردهاي آموزشي در زمينه اختلالات ديكته نويسي و نحوه درس
با دانلود تحقیق در مورد راهبردهاي آموزشي در زمينه اختلالات ديكته نويسي و نحوه درس در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق راهبردهاي آموزشي در زمينه اختلالات ديكته نويسي و نحوه درس را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق راهبردهاي آموزشي در زمينه اختلالات ديكته نويسي و نحوه درس ادامه مطالب را بخوانید.
نام فایل:تحقیق در مورد راهبردهاي آموزشي در زمينه اختلالات ديكته نويسي و نحوه درس
فرمت فایل:word و قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل:15 صفحه
قسمتی از فایل:
با توجه به يافته هاي جديد از ناتواني هايي كه تبديل به توانايي كامل نمي شود را مي توان به عنوان اختلالات يادگيري به كار برد.
مهم ترين اختلالات املايي نشناختن صدا و حروف است ساير اختلالات از نوع ديداري، شنيداري، دقت و آموزشي هستند.
اختلالات ديداري به سه دسته ديداري، تميزديداري و توالي ديداري تقسيم مي شوند.
مثال: حافظه ي ديداري: منزور (منظور) توالي ديداري: مارد به جاي مادر و ...
درمـان تقـويت تمـيزديداري و توالي: استفاده از كارت هاي مخصوص حروف و نشان دادن آن ها
بررسي اشكالات موجود در املاء: اشتباهات ديكته هاي دانش آموزان را از روي دفتر يادداشت مي كنيم پس از يافتن علت آن براي رفع اشكالات تكاليف خاصي را در نظر مي گيريم.
يكي از عوامل مؤثر براي موفقيت ايجاد انگيزه در دانش آموز مي باشد كه مي توان از طريق كار گروهي در كلاس سريع تر به نتيجه رسيد.
علامت ضعف دانش آموزان در ديكته: تند گفتن ديكته از سوي معلم باعث خستگي و كم شدن دقت در دانش آموزان مي شود.
روش تدريس آموزش املاء: 1- روش آزمون- مطالعه: در اين روش متن نوشته شده بعد از تصحيح تا جلسه ي بعدي كلمات غلط در املاء توسط دانش آموز تمرين مي شود متن دوم با كمك متن اول اما در قالب جملات جديد تهيه مي گردد. 2- روش نمايشي: به منظور تقويت ديداري با آموزش حروف هم صدا (ص- ث- س) ابتدا كلمه را بنويسند بعد به تخته نگاه كنند و در صورت اشتباه درست آن را بالاي كلمه بنويسند. 3- كاربرد جمله سازي در زنگ املاء: 20 جمله از 5 درس انتخاب شده و در هر جمله جاي يك كلمه با ارزش املايي را خالي گذاشته تا دانش آموز كامل كند. 4- آشنا كردن دانش آموز با متن املاء: قبل از نوشتن آموزگار يك بار متن را بخواند يا روي تخته قبلاً آن را بنويسد.
نحوه قرائت املاء در كلاس نيز مي تواند در تقويت املاء مؤثر باشد. سرعت گفتن املاي كلمه با توان نوشتن دانش آموزان متناسب باشد.
راهبردهاي آموزش در زمينه اختلالات ديكته نويسي و درمان آن
با توجه به يافته هاي جديد در مورد يادگيري برخي از ناتواني هايي كه تبديل به توانايي كامل نمي شود را مي توان به اصلاح اختلالات يادگيري به كار برد اين گونه افراد ممكن است از نظر هوشي در حد متوسط يا بالا باشند. اما به دلايلي از جمله اشكالاتي كه در برخي از فرايندهاي پايه (ادراك ديداري- شنيداري- زبان شفاهي و كتبي) وجود دارد بين ميزان پيشرفت تحصيلي و توانايي ايشان تفاوت زيادي به وجود آورده باشد. تا آنجائي كه نمي توانيد كتاب هاي درسي علوم، رياضي و ... را بخواند در نتيجه با مشكلاتي روبرو مي شوند و متأسفانه به بسياري از اين دانش آموزان برچسب كودن، كم ذهن، عقب مانده و امثال آن زده شده مي شوند كه نه تنها مشكل اين دانش آموزان ر برطرف نمي كند بلكه موجب يأس و دلگرمي و سرخوردگي و از بين رفتن علاقه در دانش آموزان مي گردد. براي آن كه تمرين هاي پيشنهادي تأثير بسيار زيادي را در حل مشكل دانش آموزان داشته باشد بايد از طريق (تشويق آنچه مي دانند نه تنبيه آنچه نمي دانند) در ايشان ايجاد انگيزه كنيم تا با رغبت انجام اين تكاليف و تمرين ها بپردازد. اميد است كه با كمك و با استفاده از روش هاي پيشنهادي كه در ذيل گردآوري شده بتوانيم بخشي از مشكلات آموزشي اين گروه را برطرف بسازيم.