دانلود تحقیق درمورد شش سيگما چيست؟
با دانلود تحقیق در مورد شش سيگما چيست؟ در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق شش سيگما چيست؟ را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق شش سيگما چيست؟ ادامه مطالب را بخوانید.
نام فایل:تحقیق در مورد شش سيگما چيست؟
فرمت فایل:word و قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل:44 صفحه
قسمتی از فایل:
سيگما حرف هجدهم از حروف الفباي يوناني و اصطلاحي در آمار است كه به نمايش انحراف از وضع مطلوب( انحراف از استاندارد) ميپردازد.شش سيگما يك روش جامع بهبود اثر بخشي سازماني است كه در درون خود از ساختار برنامه و ابزارهاي توانمند مديريت كيفيت برخوردار است معناي شش سيگما تلاش براي نزديكي هر چه بيشتر به درجه تكامل و برتري در توليد محصول و با ارائه خدمات است. هدف شش سيگما كاهش انحراف از وضع مطلوب با تغييرپذيزي خروجي فرآيندهاست به طوري كه حتي با 6 سيگما انحراف استاندارد فرآيند مورد نظر بين حدود بالا و پائين مشخصات فني قرار بگيرد.
شش سيگما اساساَ يك هدف كيفي با ارزش و متعالي براي هر فرآيندي است. به همين سبب در قالب مباحث قابليت فرآيند مطرح ميشود. پروژههاي شش سيگما را بعنوان پروژههاي كاهش نرخ خطا تا حداكثر 4/3 نقص در ميليون( با استفاده از تكنيكهايي مانند تجزيه و تحليل آماري، حل مسأله و اصول كيفيت) تعريف كردهاند و نقص را هر چيز خارج از رضايت مشتري مي باشد .
از نگرش ديگر ، هدف شش سيگما بهبود رضايت مشتري است كه دستيابي به اين هدف از راه كاهش و از بين بردن ضايعات محصولات يا خدمات داراي نقص امكان پذير است . از طرفي رضايت مشتري يك هدف متحرك است ، چرا كه انتظارات مشتري پيوسته در حال تغيير است . «ارزش يك مشتري وفادار » و « هزينه يك مشتري از دست رفته » دو دليلي كه ما را به دنبال كردن هدف نقص وادار ميكند .
در سطوح اجرايي هدف شش سيگما اين است كه فعاليت توليد و يا ارائه خدمات را در محدوده مشخصات مشتري قرار دهد و تغييرات فرآيند را به علت تأثيرگذاري منفي آن روي مشتري كاهش دهد .
به طور مختصر مي توان خروجي هاي مورد انتظار شش سيگما را به صورت زير بيان كرد :
· بهبود رضايت مندي مشتريان
· كاهش زمان چرخه توليد
· كاهش عيب ها
· افزايش بهره وري
· افزايش فرآيند و قابليت اطمينان محصول
· كاهش كار در جريان
· به دست آوردن سهم بيشتري از بازار
راهبران و پيشگامان شش سيگما
مقوله ضايعات صفر بر اين رويكرد تأكيد دارد كه همه خطاها قابل پيشگيري هستند . در حقيقت اين مفهوم همان چيزي است فيليپ حدود سه دهه پيش مطرح كرد . در اين راستا بسياري از سازمانهاي ژاپني اين مفهوم را به كار بستند سو به طور مؤثري از آن سود بردند ، در حالي كه ضايعات صفر ابتدا در آمريكا به عنوان و به طور مؤثري از آن سود بردند ، در حالي كه ضايعات صفر ابتدا در آمريكا به عنوان يك ابزار محرك معرفي شد . شركت موتورولا در سال 1980 در مقاله اي شش سيگما را چنين معرفي كرد :
« روشي است براي اندازه گيري احتمال كه سازمان را قادر مي سازد تا محصول با خدمتي يا ضايعات صفر توليد كند. »