دانلود تحقیق درمورد راهنماي تشخيص معايب پيستون
با دانلود تحقیق در مورد راهنماي تشخيص معايب پيستون در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق راهنماي تشخيص معايب پيستون را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق راهنماي تشخيص معايب پيستون ادامه مطالب را بخوانید.
نام فایل:تحقیق در مورد راهنماي تشخيص معايب پيستون
فرمت فایل:word و قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل:6 صفحه
قسمتی از فایل:
مقدمه :
براي ارزيابي عملكرد كار موتور و اينكه شرايط كاري آن چگونه است و آيا مشكلي دارد و يا در آينده دچار مشكلي خواهد شد يا نه روشهاي متفاوتي وجود دارد يكي از اين شاخص ها چگونگي وضعيت پيستونهاست . كه البته منوط به باز كردن موتور است ولي وقتي موتور را باز كرديم براي ارزيابي چگونگي بروز اشكالات موتور و جلوگيري از بروز مجدد اين اشكالات ؛ وضعيت پيستون مي تواند اطلاعات مفيدي در اختيار مكانيك ها و تعمير كاران قرار دهد . متن زير اشاره اي به همين موضوع دارد هر چند بيشتر با ديد موتورهاي بنزيني دو زمانه است ولي اطلاعات آن به گونه اي است كه براي انواع ديگر موتورها و از جمله موتورهاي ديزل كه مورد استفاده ما در بانك ماشين آلات است و براي تعميركاران و استاد كاران هم مي تواند مفيد واقع شود.
ازطريق معاينه ، پيستونهاي كاركرده و كهنه مي توان اطلاعات ارزشمندي را از وضعيت كاركرد موتور كسب كرد و در اختيار مكانيك ها قرار داد تا بهتر بتوانند به تعمير و نگهداري موتور بپردازند . هنگاميكه كه اشكالي در كار موتور پيش مي آيد به احتمال زياد ، پيستونها هم از اين آسيب وارده در امان نمي مانند و پيستون نيز صدماتي مي بيند . به همين دليل است كه معاينه دقيق پيستونها مي تواند به مكانيك ها كمك كند كه منشاء بروز اشكال در موتور و يا تنظيم نبودن موتور را بتوانند تشخيص دهند . در متن زير ، تعدادي از اشكالات رايج مكانيكي كه براي موتور پيش مي آيد شرح داده شده است :
قهوه اي شدن تاج پيستون : PERFECT BROWN CROWN
در اين حالت تاج پيستون كاملا قهوه اي شده است و الگوي ايده آلي از سوختگي حاصل از كربن است . در موتور هاي دو زمانه اين رنگ به شكل قهوه اي شكلاتي است و اين موضوع حاكي از ان است كه تركيب اكسيژن و سوخت به درستي در محفظه احتراق تزريق شده است.
لكه هاي داغي سياه : BLACK SPOT HOT
اين لكه هاي در قسمت زيرين پيستون مشاهده مي شوند و ناشي از رسوب كربن و دوده اي است كه در اثر سوختن مخلوط روغن و سوخت به قسمت پائيني پيستون چسبيده اند و دليل آن هم گرم شدن بيش از اندازه تاج پيستون است . علت اصلي اين گرم شدن بيش از اندازه هم آن است كه يا مخلوط سوخت و هوا خيلي رقيق است و يا اينكه اشكالي در كار سيستم خنك كننده موتور پديد آمده است.
ضايعات خاكستر : ASH TRASH
هنگاميكه تاج پيستون به رنگ خاكستري در امده است نشان دهنده اين است كه موتور داغ كرده است . بدين معني كه تكه هايي از بدنه پيستون آنقدر داغ شده اند كه بصورت پولكهاي نازك در آمده اند و اگر اين موتور براي مدت طولاني مورد استفاده قرار بگيرد احتمالا لكه هاي داغ بر آن ايجاد شدن و مي تواند باعث سوراخ شدن قسمتي كه بطرف خروج دود قرار دارد شود و در نهايت به از كار افتادن موتور منجر شود . علل اصلي بروز اين مشكل آن است كه يا سوخت تزريقي به موتور بيش از اندازه رقيق بوده است ، يا شمع هاي موتور از نوع خيلي گرم انتخاب شده اند و يا اينكه سيستم جرقه موتور زودتر از موعد لازم عمل مي كند ( يعني آدوانس است ) و يا اينكه نسبت تراكم به تناسب اكتان سوخت ، خيلي بالاست و يا اصلا موتور مشكل كلي گرم شدن را دارد