دانلود تحقیق درمورد روابط سياسي و مهندسي اجتماعي در دولت نهم
با دانلود تحقیق در مورد روابط سياسي و مهندسي اجتماعي در دولت نهم در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق روابط سياسي و مهندسي اجتماعي در دولت نهم را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق روابط سياسي و مهندسي اجتماعي در دولت نهم ادامه مطالب را بخوانید.
نام فایل:تحقیق در مورد روابط سياسي و مهندسي اجتماعي در دولت نهم
فرمت فایل:word و قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل:18 صفحه
قسمتی از فایل:
مردم نگاري تبليغات سياسي طرفداران دكتر احمدي نژاد را در سوم تيرك از پروپاگاندا تا ارتباطات جماعتي خصوصيات اصيل و تاثيرگذار ايرانيان را بايد در لحظات جديت و خودآگاهي تاريخي بزرگ بروز ميكند و تعاملات منحصر به فرد او با دوگانگيهاي ظهوريافته اجتماعي- فرهنگي در قالبهاي سياسي- حاكميتي است كه به وقايع مهم و سرنوشت ساز تاريخ او تبديل ميشود. اين رخدادادهاي عظيم (انقلاب مشروطه- انقلاب اسلامي،قيام تنباكو،ملي شدن صنعت نفت) هم آيينه مولفهها و خصيصههاي بنيادين شخصيت اوست و هم آيين برانگيزاننده و تقويت كننده هويت و فرهنگ او. جان كلام اينكه ايرانيان عليرغم روحيه متساهل و تكثر پسند ولي در بزنگاههاي تاريخي با كمك فرآيندهاي جماعتي خود هميشه بر سر برخي اصول ايستادهاند، لذا ايشان را بايد در بزنگاهها شناخت. بدين ترتيب واقعه پژوهشي به يكي از مكانيزمهاي اصلي فرهنگ شناسي ايرانيان تبديل ميشود.
شايد در هيچ فرهنگي به ميزان ما واقعههاي تاريخي كه در عين حال زنده و تاثيرگذار باشند وجود نداشته باشد. حضور متعدد، متنوع و پوياي وقايع تاريخي در بستر زندگي امروزين فردي- اجتماعي به نوعي تقويم محور در سبك زندگي ايراني انجاميده است و تقويم را به عنوان يكي از مهمترين عوامل شكل دهنده ساختارهاي فرهنگي- ارتباطي جامعه ايراني مطرح ميكند. زمانبنديهاي از پيش تعيين شده، برنامههاي تعريف شده براي هر يك از برههها، آيين هاي گوناگون پيش بيني شده در گراميداشت مناسبتها، هنجاريهاي شادي آفرين يا حزن مدار و استمرار تمام اينها در طول صدها سال تاريخ، تقويم را به سوزنبان قطار زندگي ايراني تبديل كرده است.
«تقويم» فرآيند بازتوليد فرهنگ و تمدن شيعي ماست. عادت به زندگي تقويمي، به «روحيه منتظر» ايراني هميشه دامن زده است.
همواره در انتظار يك «اتفاق»، «معجزه» رخداد بسيار بزرگ و تحول عظيم ولي ناگهاني به سر ميبرد. ايراني دايما به انتظار چيزي در آينده است. در بستر چنين انتظاري است كه حال را ميسازد لذا هيچگاه تهور جبر اجتماعي نشده است. از نظر ايرانيان هيچ چيز نشدني نيست و اين كليشه اميد بخش به صورت مستمر و از طريق مشاهده و لمس عيني نشدنيهاي سابق ولي شدنيهاي لاحق تقويت شده است. انتظار مثبت كليد حركتهاي انقلابي و تعالي بخش ملي در تاريخ ماست و همو نيز ريشه در هويت تاريخي ما دارد.
سوم تير از نسخ اتفاقاتي است. كه در بستري از انتظار فعال ايراني به وجود آمد. از اين منظر به وجود آمدن چنين رخدادي هيچگاه يك استثنا تاريخي محسوب نميشود. علي رغم اينكه سوم تير نيز بسان انقلاب اسلامي، نهضت تنباكو وساير رويدادهاي مهم در اوج ناباوري جهاني و در پيشگاه بهت نخبگان و مدعيان سياست و اقتصاد ايران و جهان شكل يافت اما توجه داشته باشيم كه حداقل در تاريخ و فرهنگ ما «ناباورانه» بودن يك اتفاق و تحول ملازم با «نااميدي» از تحقق آن تغيير بزرگ نبوده است. آري القائات تئوريك غربي و تبليغات پردامنه روشنكفران داخلي بسيار سعي داشته است با اثبات پر زحمت ناباوري و نااميدي اجتماعي، تسليم شدن و كوتاه آمدن در مقابل جريان جاني قدرت استكباري را تنها راه موجود جلوه داده، پناهگيري ملي به آغوش شيطان را معقولانهترين انتخاب معرفي ميكند ولي مردم ايران حتي براي يك لحظه از تاريخ خود نيز به استدلالهاي پرطمطراق ايشان ايمان نياورده است. چون انتظار بزرگترين و حاكمترين گزاره ذهني او را در نگرش به طبيعت، تاريخ و قدرت شكل داده است. آن كليشه اين است ميشود و ميتوانيم:
سوم تير از يك طرف برآمده از اين نگاه و از طرف ديگر مقوم همين نگاه است.