طرح درس رو زانه درس وقت نماز آموزش قرآن پایه ششم مشخصات کلی شماره طرح درس: 1 موضوع درس: وقت نماز تاریخ اجرا: مدت اجرا: م
به نام خدا
طرح درس ملی قران با تمام توضیحات
طرح درس رو زانه درس وقت نماز آموزش قرآن پایه ششم |
| |||||||||||
مشخصات کلی | شماره طرح درس: 1 | موضوع درس: وقت نماز | تاریخ اجرا: | مدت اجرا: |
| |||||||
مجری: | کلاس: ششم | تعداد فراگیران: | مکان: |
| ||||||||
الف: قبــل از تـــــــدریــس |
| |||||||||||
اهداف بر اساس تلفیقی از هدف نویسی برنامه درسی ملی و طبقهبندی جدید بلوم |
| |||||||||||
سطح هدف | اهداف و پیامدها وجود تعامل بین معلم و دانش آموزان در فراگیری درس وقت نماز فعالیت بر اساس اهداف معین واز پیش تعیین شده در فراگیری درس وقت نماز طراحی منظم با توجه به موقعیت و امکانات درس وقت نماز ایجاد فرصت و تسهیل یادگیری در فراگیری درس وقت نماز
|
| ||||||||||
هدف کلی | دانش آموزان باید مفاهیم درس وقت نماز را در پایه ششم به طور کامل فرا بگیرند.
|
| ||||||||||
اهداف مرحلهای | 1. تعدادجلساتی که در هفته به این تدریس کتاب آموزش قرآن درس وقت نماز پایه ششم اختصاص داده شده است . 2. تعداد دروس کتاب درسی با رعایت پیچیدگی مفاهیم کتاب آموزش قرآن درس وقت نماز پایه ششم 3. تعدا د ماهی که به این درس کتاب آموزش قرآن درس وقت نماز پایه ششم تخصیص یافته است. بنا بر این بعد از در نظر گرفتن مسائل و مواردی که ذکر گردید،زمانبندی کتاب آموزش قرآن درس وقت نماز پایه ششم را بررسی و تدوین می نماییم.
|
| ||||||||||
هدفهای رفتاری آموزشی | اهداف (با رعایت توالی محتوای درسی) انتظارات در پایان آموزش | حیطه و سطح در بلوم | عناصر برنامه درسی ملی تعقـل، ایمـان، علـم، عمـل و اخـلاق |
| ||||||||
عنصر | عرصه ارتباط با |
| ||||||||||
خود | خدا | خلق | خلقت | |||||||||
اندیشیدن در مورد توانایی های دیگران و چگونگی تدریس کتاب آموزش قرآن درس وقت نماز پایه ششم | شناختی | تفکر |
|
| * |
| ||||||
علاقه به استفاده از نتایج تدریس کتاب آموزش قرآن درس وقت نماز پایه ششم | عاطفی | ایمان |
|
| * |
| ||||||
آگاهی و اطلاع از کاربرد این درس در زندگی روزمره | شناختی | علم |
|
| * |
| ||||||
تفکر در مورد دانستنی های تدریس کتاب آموزش قرآن درس وقت نماز پایه ششم | شناختی | عمل | * |
|
|
| ||||||
ایمان و باور داشتن به فراگیری تدریس کتاب آموزش قرآن درس وقت نماز پایه ششم | عاطفی | اخلاق | * |
|
|
| ||||||
فکر کردن در مورد توانایی های دیگران و مفاهیم درس و زندگی چه ارتباطی با هم دارند | شناختی | تفکر |
|
|
| * | ||||||
علاقه به استفاده از عمل کاربرد درس و محاسبه های مربوط به محیط بیرون و طبیعت | روانی حرکتی | ایمان |
|
|
| * | ||||||
درک و آگاهی از اندازه گیری آفریده های خداوند در طبیعت | شناختی | علم |
|
|
| * | ||||||
استفاده از درس در طبیعت | روانی حرکتی | عمل |
|
|
| * | ||||||
اندیشیدن در مورد اینکه در طبیعت چگونه می توان از این روش استفاده کرد و خدا نیز چگونه به کار برده است. | شناختی | اخلاق | * |
|
|
| ||||||
ایمان داشتن به اینکه می توانم با تدریس کتاب آموزش قرآن درس وقت نماز پایه ششم بهتر زندگی کنم | روانی حرکتی | ایمان | * |
|
|
| ||||||
درک و آگاهی نسبت به شناخت این درس به عنوان نعمت الهی | شناختی | تفکر | * |
|
|
| ||||||
رئوس مطالب | آشنایی کامل دانش آموزان با مفهوم درس و ایجاد تفکر و خلاقیت در فرایند یاد دهی – یادگیری
|
| ||||||||||
مواد و رسانههای آموزشی | Cd های آموزشی .تولید محتوای الکترونیکی.پاورپوینت آموزشی.قلم نوری.برد هوشمند |
| ||||||||||
پیش بینی رفتار ورودی | با یاد و نام خدا و سلام و احوالپرسی بررسی وضعیت روحی و روانی و حضور و غیاب و پرسش و پاسخ |
|