سناریو درس پژوهی آموزش جمع های شانه ای
0
9.3k
دانلود سناریو درس پژوهی آموزش جمع های شانه ای ریاضی اول ابتدایی
فرمت فایل word
تعداد صفحات 85 صفحه
شرحی مختصر از فایل :
اهداف کلی :
آشنایی کامل دانش آموزان با مفهوم درس و ایجاد تفکر و خلاقیت در فرایند یاد دهی – یادگیری
هدف طراحی آموزشی :
1- ایجاد تفکر در دانش آموزان
2-پرورش قوه تخیل در دانش آموزان
3-تثبیت یادگیری با کمک تقویت تفکر
محتوا و فهرست مطالب در درس پژوهی جمع شانه ای ریاضی پایه اول ابتدایی :
آشنایی کامل دانش آموزان با مفهوم درس و ایجاد تفکر و خلاقیت در فرایند یاد دهی – یادگیری
هدف طراحی آموزشی :
1- ایجاد تفکر در دانش آموزان
2-پرورش قوه تخیل در دانش آموزان
3-تثبیت یادگیری با کمک تقویت تفکر
محتوا و فهرست مطالب در درس پژوهی جمع شانه ای ریاضی پایه اول ابتدایی :
- چکیده
- جدول مشخصات اعضای تیم
- مرامنامه تیم درس پژوهی
- برنامه عمل تیم درس پژوهی
- جدول برنامه ریزی فرآیند درس پژوهی
- فهرست زمان بندی جلسات درس پژوهی
- مقدمه
- بیان مسئله
- انتخاب موضوع
- بیان ضرورت و اهمیت پرداختن به موضوع از طریق درس پژوهی
- تشریح ویژگی ها و شرایط خاص مسئله
- جدید و علمی بودن مسئله
- تعیین راهکارها در راستای حل مسئله
- گروه بندی بدون تعیین سرگروه و با توجه به سبک های شناختی
- توجه به تفاوت ها فردی
- استفاده از فناوریهای روز وتدریس های برتر آموزشی
- بیان دلیل راهکار انتخابی
- گروه بندی بدون تعیین سرگروه و با توجه به سبک های شناختی
- توجه به تفاوت های فردی
- معنادار کردن یادگیری
- توجه به عوامل انگیزشی و نگرشی
- همراه نمودن دانش آموزان در ساخت وسایل و دست سازه های آموزشی
- روش های نوین تدریس
- تداعی معنا (تصویر سازی ذهنی)
- بهره گیری از ارزشیابی به عنوان تدریس
- تعیین فعالیت های متناسب با راه کار
- معنادار کردن یادگیری از طریق مجسم، نیمه مجسم و مجرد
- توجه بر عوامل انگیزش و نگرش در کلاس درس
- همراه نمودن دانش آموزان در سازه های آموزشی
- استفاده از روش های نوین تدریس
- استفاده از تداعی معنا (تصویر سازی ذهنی) به منظور یادگیری عمیق و ماندگار در دانش آموزان
- مدیریت بیشتر زمان
- بهره گیری از ارزشیابی به عنوان تدریس
- ایجاد احساس تعهد در دانش آموزان به قواعد بنیادی کلاس
- تعیین هدف
- طراحی واحد یادگیری
- استخراج ایده کلیدی
- دانش آموزان پس از تدریس درس پژوهی جمع شانه ای ریاضی پایه اول ابتدایی
- طراحی ملاک های شایستگی و سطوح هریک از آنها
- تنظیم سطوح ملاک ها